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Hospitality

Our office has extensive experience in designing hospitality projects ranging from business hotels, to resorts in major tourist locations, to 5-star luxury hotels, as well as restaurants and convention centers. In our track record we also boast a 3 Michelin star restaurant.

In the design we start from the belief that there are no longer spaces with specific functions and rigid configurations, everything is more fluid and in progress. Monofunctional areas are abolished in hotels, hybrid spaces dedicated to informal work, meetings, congresses, and socialization activities are increasing.

The functions at the service of the inhabitants and of the neighboring commercial activities are also important. The idea of ​​opening the hotel to the city or the territory, is successful as the accessory spaces also become an attraction for new visitors.

Our cross-sectoral approach helps us to design by optimizing all spaces: common areas become a place to promote the values ​​of a brand, socialize, entertain, attract and entertain guests. In these environments, functionality, efficiency, and atmosphere must combine to create experiences that keep guests coming back, as well as being economically viable.

Il nostro ufficio ha una vasta esperienza nella progettazione di progetti di ospitalità che vanno dai business hotel, a resort nelle principali località turistiche, fino a hotel di lusso a 5 stelle, oltre a ristoranti e centri congressi. Nel nostro palmares vantiamo anche un ristorante 3 stelle Michelin.

Nella progettazione partiamo dalla convinzione che non esistono più spazi con funzioni determinate e configurazioni rigide, tutto è più fluido e flessibile. Negli hotel sono abolite le zone monofunzionali, aumentano gli spazi ibridi e dedicati al lavoro informale, alle riunioni, ai congressi e alle attività di socializzazione.

Determinanti sono anche le funzioni dell’hotel a servizio degli abitanti del quartiere e delle attività commerciali limitrofe. L’idea di aprire l’hotel alla città o al territorio, risulta vincente in quanto gli spazi accessori diventano anch’essi un attrattore per nuovi visitatori.

Il nostro approccio intersettoriale ci aiuta a progettare ottimizzando tutti gli spazi: le aree comuni diventano un luogo in cui promuovere i valori di un brand, socializzare, intrattenere e attrarre gli ospiti. In questi ambienti, funzionalità, efficienza e atmosfera devono combinarsi per creare delle esperienze che inducano gli ospiti a tornare, oltre che essere economicamente sostenibili e a veicolare l’esperienza vissuta.

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